lördag 21 juni 2014

Ser framåt...


Ja då har man passerat Midsommar oxå...Igår åkte vi till Annies Gård här i Haverdal och firade lite Midsommar...dom bjöd på strutglass och det var dans runt stången...Sen åt vi mat och fick matkoma..
Skönt att man inte är bakfull idag..Barnen vaknade tidigt idag så strax efter 07 satt vi på Bella kopplet och satt ungarna i vagnen och promenerade i ca 1 timme...det började regna på hemvägen ;-) och Bella fick duscha..inte lycklig vovve..he he Väl klar med det tog vi lite kaffe och sen började jag rensa jordgubbar för att göra sylt ...blev 1 kg sylt gott gott!! nu ska jag smäll ihop en rabarber/jordgubbspaj tänkte jag!

Kl är 11:30 och Emelie sover ännu!! Nelly som var ute och festade igår har hunnit vakna och ätit frukost och allt....tonåringar!! ;-) Ska väcka henne med lite frukost nu....för några dagar sedan fick vi oväntat besök...Betty och Rolf hoppade inom ;-) det var en tid sedan men trevligt var det!! men ostädat och inget roligt att bjuda på...ja ja så är det ;-) 

Bilen är beställ nu äntligen!! Har letat bil nu i en längre tid...vi måste ju ha större då vi inte får plats alla...vill inte dela upp familjen..även om Nelly är vuxen och snart kommer få sitt körkort så vill jag ändå att vi ska kunna göra saker som familj...bara för att man är vuxen så behöver man inte splittras...nej det kommer jag kämpa för så länge jag andas att min familj ska hålla ihop och aldrig splittras..inga bråk ska få komma emellan oss eller göras någon skillnad!! Det är så smärtsamt att gå igenom nått sånt!!

Fin Fin..

Nu när familjen växt så måste vi ha en större soffa och större köksbord och det har ju jag hittat hi hi...
Morgan tycker jag är jobbig och det är jag kanske men det blir ju fint för alla ;-) Visst är det fint?!


Inga kommentarer: