fredag 25 juli 2014

värme...

ÅH vad det är varmt...jo jag gnäller över värmen...Idag hade vi handling på schemat och det är skönt för det är svalt inne i de flesta affärer. Men innan handlingen åkte vi och lämnade Emelie hos sin kompis som hon ska sova hos...
Sen stack vi till stan och jag fixade mina naglar hos de härliga thailändarna ;-)
På menyn idag blev det vårrullar med ris och sweet and soursås..får passa på när Emelie inte är hemma..Nelly jobbar extra inne i stan ikväll så jag kör och hämtar henne inatt...snark :-)
Imorgon bär det av till Busfabriken för att rasta våra små huliganer..asså vilken energi dessa barn har..hade jag haft hälften hade jag varit nöjd!!

Idag köpte jag en ny sportbh..en riktigt bra som jag ska ha nu när jag ska börja springa..har haft lite ont i hjärtat i någon vecka så jag är lite rädd ännu att börja ...men ska snart på återbesök så hoppas allt ser bra ut så jag kan börja bli sund....vill verkligen komma igång..så rygghelvetet kan lugna sig..har en sån värk så jag blir snart galen! Man kan ju tro att man borde vant sig vid att ha smärta varje dag dygnet runt...nej man blir bara trött och grinig...

Har inte riktigt bestämt vart vi ska åka nu på Morgans semester ..det är inte så mycket som är aktuellt om man har småttingar..det ska ju vara kul för alla..men nått ska vi nog hitta på.

En  tripp ut till Kvibille hade vi oxå tänkt oss snart ;-) det var ju ett tag sedan!! Men man vill så mycket att stå i så man hinner inte med allt man vill göra..De flesta förstår inte vilket meck det är med 4 barn...men ni som gör det vet ju att tid är en bristvara...men man gör så gott man kan..Jag klagar verkligen inte på min livssituation men det ser annorlunda ut nu än när jag fick Nelly för 20 år sedan..Man hade barnvakt om man ville gå på bingo en kväll eller om man ville åka själv till ullared eller bara behövde sova ut en morgon ..det var bra för alla parter tror jag...men som sagt tiderna förändras och man kan inte få allt...

 Idag har jag 2 större barn som hjälper till med de små så jag ska inte klaga ;-) Tycker bara det är synd att barnen inte har alla sina morföräldrar i livet...Har tänkt en del på Berith (farmor) hur stolt hon hade varit över töserna...fan vad jag saknar henne

  Nehepp nu ska jag mysa lite innan jag ska hämta Nelly!!

So Long-----------------------

Inga kommentarer: