lördag 20 september 2014

underbart väder....

Ja vi kan ju inte klaga på det underbara vädret vi har...sol och värme trots att vi går mot oktober. Har köpt lite ljung som pryder trappan men det är inte samma känsla som jag bruka ha när man plantera sina ljung..då brukar det vara lite råare i luften och man ställer in sig på kyla..den kommer nog snart..

Har inte varit kry de sista 2 veckorna...typiskt när jag precis började jobba med..och inskolning på dagis med Annie...dålig kombo men vad göra?? Nu börjar det lossna och det är ju skönt. Gick hem i onsdags efter halva dagen då jag svettades så jag var fuktig på ryggen samtidigt som jag frös på insidan av kroppen..mycket jobbig känsla..ont i varje muskel men främst ryggen i vanlig ordning...

Vila och vila *tråkigt när man måste och bör* men har gjort det och det har gjort gott....Igår gjorde vi nått mysigt...jag nattade barnen redan vid 6-tiden och hade förberett maten och när Morgan kom hem ifrån jobbet vid 18:30 slängde han kött och kyckling på grillen som jag marinerat...jösses vad gott!!!

Så gott att jag marinerat ett gäng kycklingfilé till som ska på grillen senare idag... Först ska vi till Galgberget för att mata djuren och låta småttisarna struttsa runt och bli av med lite energi ;-) sen ska vi till Carina och Jörgen en sväng...lagom för en lördag ;-)

Ha en go lördag ni med ;-)

So Long----------------->>

Inga kommentarer: