onsdag 7 september 2011

I*m back!!

Hejsan hoppsan!!
Här är jag och Morgan utanför sjukhuset för 6 dagar sedan...förväntansfulla, nervösa
och helt redo att föda barn...not....;-) jag var duktigt nervös om jag får säga det själv...





Ops nu ligger jag på opbordet...snabbt gick det för det var ju inte riktigt
planen....men Majas hjärtljud sjönk varje gång jag fick en värk så efter
ca 4timmar på förlossningen sa dom bara att nu blir det akut kejsarsnitt
men jag fick vara vaken då jag redan hade en EDA i ryggen....tack gode
gud för det...jag ser rätt glad ut eller hur?!! att jag inte sket i byxan är ett
under för så rätt har jag inte varit i hela mitt liv....
Med facit i handen så var det den bästa förlossningen för jag kan bara rekomendera
kejsarsnitt...proffsiga människor som hela tiden hade full koll på mig och maja och
även morgan.....
Det var tur att det blev op annars hade vi nog inte haft vår lilla maja för hon hade
navelsträngen 3 varv runt halsen......
 
 
Men som sagt var....jag är helt nöjd med allt och är en stolt mamma till denna lilla
fågelunge...hon vägde 2720g och var 49 cm lång ja eller kort ;-)


Och storasystrana är såååååå stolta och förtjusta i sin lillasyster.....
nu ska jag få besök ifrån BVC...ska väga henne och sånt....ha det
So Long------------------>>
                                                    

1 kommentar:

Elena sa...

Welcome back och grattis till underverket :o)