måndag 25 februari 2013

Pumpen krånglar

 
Måndag idag...jag är hemma idag för pumpen krånglar...har haft problem med känningar länge nu men har bara haft små, korta attacker av flimmer...men igår var det dax för ett grand final ..hade flimmer i över 1 timme!!! såååå jäkla jobbigt...riktig dödsångest får man...Morgan ringde in och dom sa att det var bara att sätta sig i bilen och komma in...Ville ju inte det.....hade ju precis satt oss att äta och skulle ju mysa och titta på Så ska det låta!!...vet ju att om vi åker in så är vi inte hemma på flera timmar...kanske inte får komma hem alls....så jag nästan kröp upp på toa och då höll jag andan så länge att jag nästan svimmade OCH DÅ!!! slutade det...åhhhh vilken lättnad i bröstet!!

Satt kvar en stund och vågar inte röra mig....det kan ju hoppa igång igen....helt slut och med iskalla fötter och fingrar då blodtillförseln varit lika med noll i 1 timme...kryper jag ner i soffan med filt och kofta och känner mig så tagen av det hela....hatar det här...måste få ett slut på det ...kan inte leva så här mer...ingen kvalite att alltid gå runt och vara rädd att hjärtat ska börja slå i 200 i minuten....nej snart måste jag opereras!!!

Nog om hjärtan...;-) ska ta vara på dagen med vila...lär behövas...ska slänga ihop lite pyttipanna idag...enkelt och lätt när man inte är på topp...

Hepp nu ska jag sluta mina gröna en stund!!

Ha en go dag!
So Long-------------------->>


1 kommentar:

Gunillas Blogg sa...

Usch så jobbigt för dej tänker på er och hoppas att det blir bättre.
Kram