tisdag 26 november 2013

snart advent


På söndag är det 1:a advent...herre gud vad tiden springer iväg. Idag gick jag och småkottarna till dagis i en hemsk kyla...det tar ca 20 min dit och när vi kom fram var Annies näsa helt röd ;-) stod en extra stund så vi där innan det var dax att gå hem igen...grrrr fy vad kallt...Annie började gråta sista 10 minuterna...halleluja vad man älskar sitt liv då...not !! ;-) Väl hemma tänkte jag då...lite lalla (välling) sen somnar jag henne och sen kan jag putsa lite fönster och sätta upp stakar och julpiffa men nej annie ville inte äta ordentligt eller sova...ok..då skiter jag i det...men då kommer Morgan hem lite tidigare ifrån jobbet whiiiiiiiiiiiiiii kast med litet barn....hi hi det blev inga fönster putsade men jag fick upp lite grejer iallafall och fick laga mat...

Imorgon ska jag till slöinge djursjukhus för Bella har problem med sitt ena öra..kliar sig som fasen så droppar står nog på menyn....

Annie börjar bli busig nu...6 månader och har en stark vilja redan..men hon ser ju hur storasystrarna gör ;-)
Det är en lite jobbig ålder..svårt att roa dom små...gillar att man ska gå omkring och gud nåde om man skulle stanna eller lägga ner henne...då skriker man lite så åker man upp igen.....och föräldrarna går på det varje gång...

Emelie snurrar på gungan *mår illa bara jag ser det * på sagoängen...mysigt.....kallt även där...fasen jag avskyr verkligen denna årstid...men torsdag skulle bli fint har dom lovat.



Annas vovve och mingris...såååå gulliga..var hemma hos dom i söndags..trivdes som fisken i vattnet där...Maja bölade när vi skulle hem...ville bli kvar! Ska snart dit igen..
På fredag blir det nog IKEA tjihooooo ;-)

Hepp nu ska jag dressa för soffan..har badat med småttisarna..nu sover dom...bästa tiden på dygnet ;-)

So Long----------------->>


Inga kommentarer: