tisdag 22 november 2011

mysdag på stan


Idag har jag haft en jättego dag....börjar med att Maja har sovit fram
till 07-tiden...LYX...sen gick vi upp och fixade välling.....Lät Emelie
sova då hon har studiedag idag....under tiden slängde jag ihop en deg
till Lussebullarna....Väckte Emelie och sen åkte jag och hon in till stan
ensamma lite mamma&dotter-dag.....vi var inne på Leklyckan, BR och
panduro och en massa fler......shoppade loss lite ;-) mötte Nelly sen när
hon slutat och gick och åt på Mc Donalds....Hittade svampar som jag är
svag för...ska köpa på mig lite fler till Majas rum....kanske sticka en svamp-
mössa till henne...

Hittade mitt vita garn så jag kan sticka färdigt min mössa...det gör jag snabbt.
Köpte även smyckesdalarna som jag saknat ett tag nu...så nu kan jag börja
skapa...

Väl hemma så började vi baka lussebullar och pepparkakor hela familjen...
trevligt när alla är samlade....brukar vi vara men just vid såna här stunder
är det mysigt...lyssnade på Jill Johnssons nya julskiva....kan det bli bättre?


Fattar inte att det är 1 advent på söndag....hade liksom tänkt att
det var typ 2 veckor kvar...men tji fick jag.....så nu raggar jag gardiner
ska ner i källaren och kolla stakarna så alla funkar....fick plötsligt mycket
att göra....


Ska iallafall ha lussebullar och lite glögg ikväll...är så sugen nu....alla har ju fuskat ;-)
Gjorde en egen julgrupp med hyasinter *vita* och mosa med snö på...fin....om jag får
säga det själv...ska fixa sen middag nu...sweet and sour kyckling och ris.....gött...
Got to go..........

So Longt---------------->>


2 kommentarer:

jennie sa...

KaramellKram :-)

Malla sa...

Det blir nog en skog hos dig till slut, ugglor och svampar!!Haha!! Du får klä in dina stolar i mossa, och stoppa upp vildsvin som kan ligga i skavfötters med er i soffan! Ja, jag ser detta framför mig, barnen som springer fram som flugsvampar, eller trattar! haha!! Söta svampar :)
Kramizz