lördag 26 januari 2013

maginfluensa


usch och bläää för magsjuka....Maja och Mojja och jag är drabbade...hoppas Nelly och Emelie klarar sig men faran är inte över än....har semester på måndag som tur är....har en del inför flytten att ordna....
Igår kärkte en av mina deltagare på jobbet...jag hade haft lite känningar men ibland vet man inte om dom är psykiska eller om det är graviditeten...men det var det INTE...jag körde hem med spyan i halsen...*sorry*
men vi hade inget hemma för att fixa med mat eller gotte...tänkte på dom som inte var sjuka...så Morgan och jag körde till Lidl lite senare bara för att ta det nödvändigaste...väl på väg dit började han må väldigt illa....detta ledde till att när vi går inne på Lidl och slänger ner det viktigaste så är han tvungen att springa ut och spy bakom vår bil!!!!!! woine woine..stackarn....jag fick köra fort som en dåre hem....

Sen hade jag ont i magen...mådde ILLA men hade liksom inget kvar i min lilla magsäck att spy upp...en liten fördel att ha en liten magsäck...medans Mojja la sig vi 17-tiden och frös och mådde som en gnu....spydde så att det hördes över hela harplinge...fy attans vad jag led med honom....såg honom uppe nästa gång vid 22-tiden....då mådde han lite bättre....asså vilka dagar...Maja är inte bra ännu men hon har mest ont och är lös i magen....första dygnet spydde hon ner hela huset nästan!!! nej nog om magar men fatta att man är sleten!!!

Idag vaknade Maja vid 05:30-tiden...bara att gå upp...normalt brukar jag få sovmorgon men då han var sjuk så tog jag Maja...sååååå trött idag....men mår ändå lite bättre idag än igår....

Vi hade avtalat med vår nya hyresvärd att skriva kontrakt idag...vi förklarade att vi var sjuka men att vi ville skriva på det så vi lämnade Maja hemma med Nelly och Emelie...första gången....så lite pirrigt..men vi hade så trevligt att jag glömde både Maja och magsjukan för en stund!! Vilka UNDERBARA människor vi har äran att få lära känna...är så glad att det äntligen vänder för oss...nu kan det inte bli bättre....MI sooo Happy...så nu är allt klart och det blev bättre än vi trott...och då ska jag ju säga att vi var mer än nöjda innan vi skrev på och allt...ja ja ska mysa lite nu medans ögonen fortfarande håller sig uppe ;-)

Ha en go kväll!!

So Long---------------->>

Inga kommentarer: