lördag 14 juli 2012

halv åtta hos mig...hi hi


ser ut som nått kon spytt upp men det var jättegott...tomatpesto röra på vitlökskex..jammi



kycklingspett med pressad potatis som kokats i buljong med rödvinsås och lite avokadoröra mm


vaniljkaka i botten med chockladpudding med godiskulor och mandariner....mätt...
Detta åt vi igår...idag orkade jag inte laga mat...det blev PIZZA


Två kaxiga brudar som precis vågat åka en äcklig karusell som vi skrek halsen av oss :-)

Ja Liseberg är avklarad och vi överlevde :-) Hade en trevlig dag med nästan alla Sveriges invånare där...kändes det som...tråkigt med alla köer...Maja som jag förberedde mig på skulle vara lite rastlös och säkert gnällig sa inte ett pip...skrattade och satt så snällt i sin vagn...somnade,åt och bara log...fan så snäll...

Morgan vann en jättenalle som Maja gosade med...sen somnade hon :-)

Har fått höra att jag tydligen isolerat mig med Morgan och att jag tydligen inte har nått liv ?? Tänkt en del på det och kan bara dra en slutsats.....Ja jag jobbar heltid när jag inte är mammaledig...kommer hem typ...närmare vid 17-tiden...har 3 barn och 1 hund som man inte sett på hela dagen...alla ska äta...man är trött...min första tanke är inte att åka hem till nån för att dricka kaffe...om jag då ska handla och kanske göra nått mer så gör jag och Morgan det ihop oftast...vi hjälps åt...är det kalas så går vi ihop...av respekt till den som fyller år..kan inte slinsa på allas födelsedagar och sen förvänta sig att alla ska komma när till dig när du fyller år om du inte själv dykt upp.....

Jag och Morgan är bästa vänner förrutom att vi är sambos..vi har samma smak i mycket....vi gillar varandras sällskap....visst ibland vill man göra saker på var sitt håll...men jag tror mig veta vissa som stör sig mest det är de som inte har detta förhållande med sin partner..och då ska det vara fel på mig..och Morgan narturligtvis...
Vet en del som aldrig får med sina gubbar på kalas...eller och storhandla eller när det ska städas hemma mm men jag har inte dom problemen...Morgan hjälper till med allt...

sen....är det bättre att bara spendera sin tid med sina kompisar/svägerska/buksvåger eller exet än med den man älskar och lever med?? bara undrar...jag är nog med den jag lever med så man håller förhållandet vid liv så att säga...så många som växer ifrån varandra och kommer på att dom inte har nån tid för varandra...tänk på det..

Ja ja men till er som tror att jag isolerat mig mot min vilja kan jag bara upplysa er om att jag älskar att vara hemma...thats all...hatar att ge mig av om jag inte har lust..och sanningen att säga så är jag ute och ränner en hel del...men ni som tror er veta allt om mitt liv....har ju ingen gps i röven på mig så yttra er lite mindre...
fattar inte varför jag är så intressant att prata om?!..

Vi var på en Loppis-turne idag...jag och Mojja ;-) hittade lite fin-fina grejer....åkte till Pappa men han var på spritbacken med sitt boende...synd nu när man väl kom dit..men men han ska snart komma hit :-)
Nu ska vi mysa och kolla film

Ha en trevlig kväll....

So Long-------------->>

Kramizar

2 kommentarer:

Gunillas Blogg sa...

Det måste vara någon som är avundsjuk på ert förhållande och som inte själv kan sköta hem, barn,och jobba samtidigt .Som inte vet vad ordning och reda är.
Morgan och du är jäkligt BRA föräldrar.
Fina barn
Ni har ett rent och fint hem.
En stolt Faster

johanna sa...

Ja Gunilla...måste vara nått sånt...Fattar inte vad felet är att man umgås mest med sin käraste...nej man ska tydligen bara ha sin man till de praktiska skälen..och pengar mm...och ser man då ett förhållande som överlevt fattigdom,tragiska händelser,arbetslöshet mm men ändå funkar väldigt bra då ska man klangka ner på det...en del super ju ner sig och hotar med att ta livet av sig när det blir för mycket...är det bättre? Vi har det många vill ha...Kärlek!! Kram på dig!!