tisdag 2 april 2013

det har varit mycket...


Ja här på Lasarettet spenderade vi Påskaftonen...vi hade eldat i kakelugnen på långfredagen och visst det luktade lite rök precis när vi började men det försvann sen...under natten blev vi kolmonoxidförgiftade...det bildas en luktlös gas som ofta leder till döden för allt syre i blod och muskler dör...jag vaknade vi 04:30 av att jag hade extremt ont i huvudet...gick sedan upp igen vid 06:30 och fick ta värktabletter...trodde jag fått migrän...kände mig typ full...och slow i hjärnan...satt i soffan och bara stirrade en stund...sen vaknade Maja och skriker konstigt...går för att hämta henne och ska sätta ner henne...men hon kan inte gå...hade ingen balans...

jag inser att nått är fel...hör Morgan som säger att han mått jätte dåligt..han springer in i badrummet och spyr....han hör konstigt och är helt konstig...han säger då att vi har nog blivit förgiftade...han googlar lite sen ringer jag 1177 och hör med dom...kopplas till giftinformationen dom säger -ÅK IN TILL AKUTEN NU!!!! Det gjorde vi...var där strax efter 10 på morgonen...kom in DIREKT...sen gick allt med en jäkla fart..Morgan åkte in på ett rum med syrgas och provtagningar påbörjades...jag och Maja las in ett ett annat på barnakuten...har nog aldrig sett så många olika doktorer på akuten samtidigt någon gång....

En massa blodprover ska tas...syrgas på 100% tryck sattes..Maja ville ju inte ha masken på sig och hon ville inte stickas...hennes lilla kärl sprack hela tiden..hon är stycken överallt...inte roligt att hålla henne kan jag ju säga.....sen las vi in på avd 62 och jag fick ringa mamma och kolla om hon kunde hjälpa mig med Emelie som var hemma själv...Nelly jobbade på Epresso och det var hennes andra dag så jag kunde inte be henne att åka hem...men mamma åkte hem och hämtade Emelie och Bella....<3 p="">

Jag fick syrgas i 18 timmar pga att jag är gravid...sov inte en enda blund....man behöver semester när man har legat på sjukhus...asså dom är ju inte tysta på nätterna...kommer in stup i kvarten...var riktigt trött på varenda sköterska till slut.... Dagen efter kom Morgan och senare kom Mamma och Emelie oxå...en massa blodprov IGEN...Maja prover var inte riktigt bra så dom ville behålla oss lite till...men sen vi 14:30 så visade det sista provet att det gått ner...då väntade jag på en läkare som hade röven full och inte hade tid att komma så jaf skrev ut mig själv efter ett besök på Förlossningen och gjorde ett CTG som visade att Annie lever och rör sig som bara den....mer kan man inte göra...

Summan av kardemumman så sov jag inte på 2 nätter...ont i lungorna och helt omtöcknad men vad fasen..är så tacksam att det slutade som det gjorde....Idag revs vårt kök ut!!! Har bara ett skal nu...jag och barnen rymde till stan och fixade lite grejer och käkade sen när vi kom hem var arbetarna borta...imorgon ska dom börja installera det nya köket whiiiiiiiiiiiiii vi rymmer nog till busfabriken eller nått liknande...för det är jobbigt att vara instängd med en 1 1/2 åring en hel dag,,,,ja det har varit mycket de sista dagarna....och är jobbigt men fasiken vad bra det blir när det blir klart!!!

En novell...;-) Valfritt att läsa ;-)

Trevlig kväll!!

So Long--------------->>




Inga kommentarer: