lördag 27 april 2013

tidsoptimist...;-)


Ja jag är nog känd för att vara en tidsoptimist..vill så mycket men hinner med nästan hälften av vad jag planerat...Idag skulle jag typ tömma Emelies rum och börja måla..inte helt själv såklart då jag är höggravid men jag hade velat börjat och ta lite så Morgan slipper ta allt..han har ju redan målat om nästan hela huset, plus att han målade 4 rum i Harpling....han kräks på ordet måla nu och jag förstår honom...men fint blir det...han är duktig han!!

 Idag vaknade jag vid strax efter 7 och både Maja och Morgan sov men sen vid närmare 7:30 vaknade Maja pga hosta så gick vi upp och fixade frukost...mysigt när solen lös och fåglarna kvittrade så fint....jag hamnade i Majas rum och tänkte att jag kan ju börja i Majas stora garderob och röja för Emelie sover ju till ca 11...men det slutade med att jag röjde i hela rummet och satt upp gardiner och tavlor och lite hyllor...är inte helt klar då jag inte hittar det sista piffet men imorgon ska jag hitta dom...det resulterade i att alla var inne på Majas rum och det känns roligt att vara där nu...*tanken ju*

Tror att jag har slängt 4 sopsäckar med *grejer* idag...fasen det är ju riktigt skönt att slänga grejer...inte van vid det..har ju varit en samlare innan och det är inte bra...näpp nu ska jag inte ha mer än nödvändigt!
Det enda negativa med att hålla igång är att värkarna är igång igen!!! har badat nu och hoppas att det avtar.....

På menyn idag blev det kotletter med klyftpotatis och dragon/vitvinssås...jammi som vanligt..*skryter* ;-)
ska förhoppningsvis titta på I nationens namn eller vad den heter....lite mys sen nana gott,,måste passa på medans man fortfarande kan..he he

Imorgon ska vi till mormor och kanske en sväng till Stadsbond-gården sen hämta Nelly som har jobbat...kanske slänga ihop kåldolmar...får se vad orken säger....men det blir nog bra..

So Long--------------->>


Inga kommentarer: