tisdag 9 oktober 2012

slutkörd


Fy katten vad jag är slut i rutan....har ju haft Maja sjuk i över 1 vecka..som tur är frisk nu....Men idag var det Emelies tur...började igår att hon klagade på huvudvärk och ont i ryggen....somnade på soffan rätt tidigt...men hon gick till skolan då hon var rätt som vanligt i morse...kommer hem ifrån skolan och klagar på att vi har kallt hemma?? daa vi tog tempen ...39 grader...okidoki....hostan kom som ett brev på posten...suck..är så trött på förskylningar....och det är bara början  jag vet!!

Igår på jobbet blev jag uppringd av pappas sköterska som berättade att han var på vär upp till sjukhuset för att han kräkt blod...oki here we go agine....men några timmar ringer dom och säger att han är på väl hem?? jag hade inte slutat jobba....så det gick snabbt.....sen får jag ett sms av malin vid 19 att han är på väg upp igen.....fan vilken otur...ringer sjukan men ingen vet riktigt var han är...ska återkomma om en stund..

Kryper i säng för Maja vaknar hela tiden så jag ligger uppe och titta på burken och börjar känna mig sömning...då ringer Malin och har pratat med en lätt hysterisk/otrevlig sköterska som inte svarar på hur allvarligt läget är...jag ringer....är det fara för livet frågar jag.....hon förklarar att det kan det vara!!!! Jag hoppar i kläderna och kör in...kl är nu 22:30..ja det är inte meningen att Johanna ska sova :-)

Väl framme är jag helt ensam i parkeringshuset..kommer ut och där står en skum man och stirrar på mig...shit..går så fort jag kan,kommer fram till dörrarna som är låsta...panik...ringer på klockan till intensiven och ser att han följt efter mig!!!! jag vänder mig om och tar upp mobilen och låssas ringa...frågar vad fan han vill....han bara stirrar...påverkad tror jag....då kommer en bil som tur är...han går iväg och då springer jag upp till C1:an och ringer på där och blir insläppt...usch vad obehagligt!!! tittat på för många skräckfilmer för väl inne på sjukhuset är det läskigt som bara den...

Kommer in på pappas rum och möten en syn som jag helst skulle vilja slippa...han hade ont!! Malin var redan där och han flämtar efter luft och stirrar..nej hur ska detta sluta tänkte jag....tänkte att det kan var slutet...för jag kände inte riktigt igen honom...det visar sig att han INTE fått smärtstillande!!!! asså snälla hur tänker en utbildad sjuksköterska i dagens sverige?? ok att han inte kan prata och att dom inte känner honom men det får man ju nästan utgå ifrån med en man som ligger och jämrar sig och flämtar som en stackare?!! efter ca 1 timme efter han fått det lugnar han sig...ca 01:30 somnar han äntligen....håller på att ramla sönder av trötthet...då han jag en lång väg hem....väl hemma somnar jag som en stock!! tack gode gud att jag varit ledig idag!! och han är stabilare idag!!! ;-) det finns en gud!!

Ska upp till honom imorgon för han blir kvar några dagar....lilla pappi...<3 p="p">

Ska snart nana måste få sova nu....Natti Natti....


Kramizar

Inga kommentarer: