torsdag 7 juni 2012

njurbäckeninflammation


Ja dagen började tidigt med Maja-bus som älskar tidiga stunder....men hon somnade om sen så jag vilade lite....Nellan och Mojja kom upp och jag och nelly bestämde att vi skulle ta en Mor-dotter dag på stan idag...så blev det...men efter att vi varit på Bikbok,Gina,Tiger,Lagerhouse ml började hon få så där ont i ryggen som hon fick i måndags på badhuset...undersköterskan i mig vaknade till liv...hm bara hon inte har fått njurbäckeninflammation tänkte jag....

Vi traska till Ur& Pen och Åhlens och det blev bara värre...käkade lite på Mc Donalds sen beslutade jag att vi skulle åka upp till Akuten då jag inte ville vänta till imorgon...Men dom sa att det var inte livshotande just nu så vi skulle ta det på vårdcentralen...åkte hem och ringde vårdcentaralen,,,som hänvisade oss till Nyhem kl 17...fan vad kul att mina skattepengar används så här bra!!!! *ironisk* Nelly har så ont att hon knappt kan stå.sitta eller stå men vänta i några timmar tyckte dom inte gjorde nått...

När jag pratade med Nyhem sa hon bara -sätt er i bilen och kom in NU! det gjorde vi,,,,urinprovet visade såååå tydligt att hon har en kraftig infektion och efter pallpation över njuren var diagnosen klar....Jättebra läkare..Johanna hette hon...gravid och jättesöt...så vi fick åka och hämta anibiotika och värktabletter...och hoppas att hennes feber inte sticker iväg för då är det sjukhuset som gäller!! Stackars lilla Nellan!

Emelie var lite avundsjuk när hon kom hem och hörde att vi hade varit iväg...men vi ska ta en dag snart då hon kanske väljer busfabriken istället...vi får se..hon får  bestämma..nu ska jag kurera Nelly först...

Ja det är mycket ibland...men vaddå det kunde varit värre...tänka så! ;-)
Hepp nu ska jag fixa kvällsfika..jammi...

So Long------------------>>


Inga kommentarer: