onsdag 6 juni 2012

Njuter av att vara mammaledig ;-)


Ja jag njuter i fulla drag att vara hemma med barnen....att orka hitta på saker som man inte orkar när man jobbar heltid...I måndags packade vi väskorna och skulle åka in till badhuset...Daaaa dom hade ju stängt....såg besvikelsen i ögonen så jag föreslog att vi skulle dra ner till Laholms Badhus...har inte varit där sen Nelly var runt året....typ 17 år sedan ;-) ja det tog en stund innan jag hittade men till slut kom vi dit...

Jag kan ju bara säga att Halmstad kommun släng er i väggen...detta badhus var ju mycket bättre på alla vis...fräschare...rena golv,inte hala...100kr för hela familjen och vi fick bada hur länge vi ville...;-) badenbaden stolar med feta dynor...rena spakänslan...ett jätteroligt upplägg för de minsta..eget bubbel mm ja vi kommer ju inte åka till arenan fler gånger..nej Laholm nästa...Mojja var hemma och fick lite barnledigt då han varit pappaledig i 3 månader så han tillverkade skyltar ;-)
Har varit hos pappa och hälsat på...fick raka honom och fila hans naglar...tråkigt att en dag som denna inte få vara fin...men men han blev fin och luktade gott...har tvättat händerna några ggr men luktar fortfarande pappa ;-)

Idag gjorde jag kycklingspett och potatiskroketter med kallsås a la Johanna....asgott ;-) Nu ska vi mysa med godis och en skräckfilm.....ska bara natta lill-loppan öh ja just det ska skölja ur mitt blekmedel som jag la i huvudet....lite slingor...hoppas jag slipper köpa färg imorgon....bruka bli så när jag inte blir nöjd!

Sålde Majas gunga idag....ska köpa ny bilbarnstol snart så det kom väl till pass i kassan...fick mer än vad jag gav för den..hö hö affärskvinnan i mig ler....skulle nog ta ännu mera ...ska städa och rensa i källaren och ha en trädgårdsloppis snart...man kan tjäna en hel del bara man lägger ner lite tid och ork...



Bobooooo

Ha en go kväll....
So Long----------------------->>

Inga kommentarer: