torsdag 12 januari 2012

sjukhuset idag


Jag idag fick man bekänna färg och stressa imorse....fick väcka Emelie
och Maja för att komma iväg vi hade en tid på Barnmottagningen kl 9
Man kände rätt snabbt att man har varit hemma ett tag nu och det här med
att göra sig iordning och så finns inte riktigt längre..inget flyt....men vi var
där 5 minuter innan..;-)
Emelie är livrädd för blodprov...vi pratar riktigt rädd hon får liksom panik
och nästan välter stolar för att komma undan....så vi förberedde henne på
att hon skulle få bedövningssalva i 1 timme...ja det var bara att knalla ner
i kafeterian och vänta...vi hade suttit med en jättebra läkare först för att få
lite mer koll på hennes magproblematik.....hon fick även  göra ett EKG...
njurstatus mm

Det hör till saken att min stackars flicka är utsatt förr mobbing på sin skola!!!!
Hon blir inte insläppt alla ska leka 2 och 2???
 hon har lite av ett problem som jag själv fick
erfara när jag var liten...hon har en tjej som antagligen är svartsjuk på henne
och har bestämt att inte göra det lätt för henne...hon gör allt så att emelie inte
ska få vara med och leka....och det har gått så långt att hon har fått panikångest
 hemskt för en förälder att se sitt barn genomlida fy fan för slappa lärare som vet
men bara står där som några mähä.....men Morgan traskade bort till skolan för
några månader sen och slog näven i bordet...och nu har skolan kopplat in en grupp
som jobbar med mobbing...men ska jag vara ärlig tycker jag bara att dom snackar 
än så länge,,,

Fast även om man kanske vill tro att Emelies magsmärtor beror på oron för skolan
vill vi ju ändå kolla upp så att hon inte är sjuk,,,hon är mager och mörk under ögonen.
Hur som haver å gick provtagningen jättebra idag!!! Hon var jätteduktig!! och stolt
att hon klarade det....*lättad* 

Efteråt åkte vi till mitt jobb....saknar dom ;-) Men i vanlig ordning springer tiden
iväg och man känner alltid att man inte har tid....måste bli bättre på att planera...
Imorgon ska jag på föräldragrupps träffen kl 11-12 vi masserar barnen och ska
prata om mat,,,,Maja åt lite mango innan, hon gillar det men det är ju det med 
tekninken ;-) ja ja hon lär sig...

Slocknade på soffan efter maten nu i eftermiddag...helt utslagen....skulle kunna
gå och lägga mig nu men ska ta en kopp kaffe snart...känns som jag avgiftas
riktigt ordenligt från socker...kanske därför man är så trött och känner sig tom..
vi krängde rätt bra nu dom 2 veckorna barnen var hemma...och nu,,helnyttig
klart att kroppen  undrar vad som händer..
*Gäspar så att käken nästan lossnar*
Måste gå och göra kaffe.....och jag som skulle städa?? Oh well får ropa på 
James....;-)

So Long---------------------------->>

2 kommentarer:

Elena sa...

Usch, stackars Emelie ♥, jag hade pratat med barnens föräldrar direkt. Skolan brukar ta god tid på sig, nästan så dom verka hoppas på att det ska lösa sig självt under tiden..

Kramar

johanna sa...

Det har vi gjort...dom håller med oss! Dom pratar med henne hon säger att hon sJa vara snäll men hon verkar Skitzon för sen är hon elak i skolan igen...Ja kan bara sucka....:( <3 kram