tisdag 31 januari 2012

Bassilusker ut ur mitt hus.....

Hallu!!! Vaknade upp efter en ganska jobbig natt..Maja har sovit oroligt och varit bubblig i magen så till slut orkade jag inte mer så hon fick sova hos mig...sen när mojjas alarm ringde sov jag som en stock..har inte hört det,vilket jag alltid gör annars. Nåväl vi gjorde som vi brukar på morgonen...myser och äter välling...Morgan är genomförskyld,snorig,febrig och allmänt skruttig.....boring....Jag känner mig som ett skruttit päron själv men jag började städa badrummet med klorin redan igår kväll..och idag körde jag damsugning,och damning för jag vill ha ut alla jäv...bassilusker ur mitt hus....inte välkomna här!!ska sprita dörrhantag och kök och badrum nu ikväll med...sängarna är renbäddade så nu kanske jag har rensat några iallafall....

Har hjälpt Emelie med hennes engelskaläxa...fasen vad illa man låter nu för tiden..som en gammal politiker på tv:n...usch:-) Hjälpte henne med matten igår...det brukar alltid morgan göra men han var som sagt dålig så jag gav det ett försök...*bruka inte gå så bra* men jag var ju riktigt bra....hon gapade på mig först för hon tyckte inte jag sa samma sak som hennes lärare men när jag fick henne till att fatta tänket så trillade polletten ner....

Som jag skrev igår om min sarma...så blev det alla ingridienser fast typ köttfärsrullader och strimlad surkål i sås som jag doppade brödet i och riset hade jag brevid...det blev asgott.....magen blev dock inte så glad av denna surkål ;-)

Sofias änglar igår....så sorgligt...då tänker man så fort livet kan ta slut för sig själv eller nån man känner...tråkigt om man har nått ouppklarat om nått sånt hemskt händer....usch jag har lite dödsångest för snart går min remiss iväg till Lund...ska göra ett ingrepp i hjärtat...bränna av en kanal som ligger och stör,skapar typ Ep i hjärtat och det börjar flimmra...ja jag måste göra det för jag har blivit så begränsad i livet  av att inte våga göra saker för jag är så rädd att hjärtat ska rusa iväg....man håller tummarna att inget ska gå fel...nej nu ska jag nog tröstäta lite pepparkakor ;-)

Imorgon är det dax för Majas 2:a vaccinationsspruta '*hatar det* men det är bara till att bita ihop och vara stark för hennes skull....kan ju inte överge henne....hon ska inte behöva sitta där inne själv med främligar när hon blir ledsen och har ont i bägge benen...fy stackars mammas lilla höna.....;-(

Hepp..Äntligen hemma nu   So Long---------------->>




Inga kommentarer: