söndag 25 mars 2012

trevligt med lite osis......


Hellu........Ja fredagen började med att vi åkte in till mammas jobb och fick ett foliepaket med kådolmar!!!!! fan vad gott...Tack!! sen åkte vi till stan och började känna mig illamående.....Hamnade på Mc Donalds men jag kunde inte äta direkt....var inne på Kap Ahl och köpte ett par nya byxor och en sommarblus lite 80-tals stil....sen en liten stund traskade jag bort till Vacker och fick 1 timmes massage....Så underbart...MEN...efter en stund känns det som om jag behöver rapa...försöker göra det tyst men då kommer det spya *nice* ligger och sväljer för att inte börja kräkas...woine woine...

Nåväl...somnade sista 10 minuterna för det var trots allt ljuvligt...snurrig i huvudet sitter jag och hör hur min mage är i upprov....hjälp tänkte jag bara jag hinner hem!!! sen lugnade det sig...så farligt var det inte...Jo det var det...senare på förkvällen så sitter jag i soffan och känner ett sånt illamående som mer eller mindre flyger påå mig igen...och tvingas spy i ett glas..*nice nr 2* äckelmakare hänvisar till en annan blogg ;-) känner att kroppen vill spy men jag har ju inget i magen...då slår det mig att jag glömt äta!! Bra Johanna....äter ett knäckbröd och lite yoggi på kvällen som jag får behålla...somnar om för att sen åka och hämta Nelly som var på fest i snöstorp....Trött...men glad att ha henne hemma efter festen städad och snäll :-)

Ja vaknar tidigt och känner mig ok...gött tror jag....Nej fel igen illamåendet kommer tillbaka men tyvärr då Petra och familj kommit till oss .-(   Nåväl dom tog med sin *anabola hund* ;-) Pim en gigantiskt shäfer inte den på bilden men ganska likt...ja tänkte jag att nu dör jag nog....min lilla piraya kommer ju gräva sin egna grav...vi går ut och går med dom först på avstånd...och hon dampar sig duktigt kan jag ju säga...hade inga förhoppningar att det skulle funka men tji fick jag...Petra *tog* kopplet ifrån mig och bara gick nära honom och se på fan det började funka...jag skulle aldrig vågat---och sen sprider jag spänning i luften för Bella känner att jag är rädd men Petra fick det att funka!!! Tack vännen är så glad nu när mina nerver lagt sig tillrätta!! och Magnus var oxå duktig....Kort och gott så är dom ett kärlekspar nu..fast det gnabbas lite då och då...men han försöker sätta på henne..vet inte hur han tänker men går det så går det ;-) Bella var mer ute efter kel och så...

Nu har dom kört till Ullared och Pim är kvar här...Morgan gick en jättelång runda med honom för Bella haltar lite,tror att hon har sträckt sig i leken igår....Har dammsugit och plockat lite men magen gör sig till känna och nu ska jag nog vila en stund för jag är inte kry....så synd att man skulle bli dålig när man har sina vänner här....ja ja statistist ska det inte hända mer på länge.....ska fixa lite mat sen ska jag bara lata mig lite...hoppas magen lugnar sig så jag kan jobba imorgon....Ska ut i det fina vädret oxå hade jag tänkt...skulle nog behöva mer timmar på dygnet....ja just det jag har glömt ändra klockan slog det mig nu....ops det kunde gått illa imorgon...hade ju kommit försent annars....

So Long------------->>


2 kommentarer:

Vår egen lilla värld sa...

Tack för en jätte mysig helg, synd bara att du inte mådde så bra. Ses snart igen hoppas jag. Kram och hoppas du mår bättre i dag.

johanna sa...

Ja det var ju tråkigt att det skulle komma nu när ni kom:-( men ändå mysigt att ha er här..jo men vi ses snart ;-) kramiz kramiz