torsdag 23 februari 2012

började dagen med tandläkaren....


Usch....jag gillar inte att gå till Tandläkaren....gillar att dom finns men har en sån skräck för att vara patient....men idag var det Emelies tur..tyvärr har jag inte bidragit till det bättre för hon gillar inte heller att gå till tandläkaren....men idag var hon duktig...hon hade en lös tand som tandläkaren ville dra...eh det ville inte hon...då var tandläkaren så pedagogisk att hon bedövade tanden med en sudd....så Emelie drog ut den själv....då vände det sig i magen på mig :-) hatar tänder...Frågade varför dom inte har kallat mig på tyå 1 1/2 år?! oj sa hon ja det var ju längesen...fick en tid nu i april...usch men jag måste så jag inte får hål.....


Ja och Emelie ska få tandställning....ganska snart trodde hon...tur att min dotter inte har nått emot det..inte nu iallafall ;-)nåja det blir bra....efter tandläkaren skulle vi köpa badb´löjor till Maja det var inte det lättaste...fick åka till ett antal ställe innan vi hittade dom i rätt storlek...men nu har vi så vi kan åka massor med gånger.....Hon var en ängel...inte bölade hon en gång...pep till en fjuttig gång,några minuter senare sov hon i sin bilbarnstol som jag hade med mig in....De stora roade sig bra själva med ruschkanerna ja dom hade kul.....har bastat och inpackat håret...känner sig som ny...

Dock när vi kom hem somnade Maja sen jag...åh så gott man blir ju helt slut efter en dag på badhuset,tänker på min kusin Jenny som jobbar där...hon sa att hon var trött...jag förstår henne för det är som om det är sömnpulver i luften där...

På menyn idag blev det Stek men gräddsås och potatis...jammi..Nu ska vi bara soffta sen blir det nog tidig säng...

So Long------------------->>

Inga kommentarer: