tisdag 28 februari 2012

Omtumlande dag.....


Ja var börjar jag.....jag är så känslomässig nu så jag känner nästan att jag skakar...jag tror chocken släpper lite nu....Jag kom till Bröstmottagningen idag och blev väldigt bra bemött....jag fick komma in och dom tog 6 st bilder tre på varje bröst....sen visade hon in mig på ett rum då jag skulle ultraljudas oxå...väntade kanske 10 min..kände mig ganska ok...intalar mig att det är lugnt Johanna...In kommer en kvinna...ganska rak och tystlåten...hon bara säger att hon ska kolla det ena bröstet..ok tänker jag då...

Men hon dra denna grej fram och tillbaka,fram och tillbaka...säger inte ett ljud...Va fan tänker jag...säg nått då....börjar bli lite orolig....sen säger hon att vänd dig jag får nog kolla andra med....jaha ok....känner pulsen öka lite till...hon kör och kör...sen säger hon kort...jag vill ha bilder av dina bröst...vänta här....
nu börjar jag bli illamående....in kommer den trevliga tjejen son gjorde mammografin....Ja säger hon vi ska ta fler bilder...vi går in och då får jag Käftsmällen...jo vi ska ta tvådimtionella bilder av det vänstra bröstet för dom har hittat en förändring där................Jag bara slutade andas.....varför sa hon inget...hon som gjorde ultrat....jag vet plötsligt inte vad som är höger och vänster längre..

Fan fan fan tänker jag....har jag cancer???? nä lägg av jag skulle ju bara få veta att knutan var normal...typ....nu skickas jag in på ett rum där jag sitter själv i ca 30 min.......30 min är en riktigt lång tid när man precis fått reda på att man har en förändring i sitt bröst...kommer jag att dö??? hur ska det gå för barnen? Herre Gud....så liten man känner sig...letar efter papperskorgen för jag tror jag ska kräka.....in kommer en manlig läkare med en sjuksköterska och en läkarstuderande....jag känner att dom är lite spända...frågar hur jag mår??? eh säger jag-inte sååå bra....är lite orolig just nu....Ja säger han jag vill ha fler bilder...Nej tänker jag nu får ni väl ge er! Mer bilder? vad är det som ni inte kan se då? djupet  osv....tar även på armhålorna....vet inte vad jag tänker men nu vet jag inte riktigt vad jag svarar honom...tankarna bara far fram och tillbaka......

Morgan och Maja sitter i väntrummet...jag går ut till dom känner tårarna men håller tillbaka dom och koppla på pokerface....lugn och fin.....
Jag visas in i ett annat rum....nu sitter dom och förklarar för mig att man ska beställa plåtarna ifrån Malmö som jag tog för 10år sedan och så ska dom granska dom och även andra läkare.....så nu är det bara att vänta dessa veckorna...tills man är helt säker att det inte är nån farlig cancer....

Väl hemma skulle jag ge Maja mat efter att vi blivit bjudna på mat av Nellan..jätte gott....när maja hade ätit upp spyr hon ner hela sig,babysitter och en filt och mig.....upp i duschen....nu somnade hon...bara hon inte blir sjuk nu oxå....ska tröstäta nått idag fast jag inte får.....

Ska göra nått för att skingra tankarna lite...men det var skönt att få sätta ord på känslorna...detta är inget jag palla prata om...börjar bara gråta.....

So Long------------------->>

2 kommentarer:

Vår egen lilla värld sa...

Vännen..... respekterar att du inte orkar prata just nu, men snälla ring när du orkar. Du vet var vi finns, närsom helst hursom helst. Massor med varma kramar från oss i Alstad. Du ska veta att vi tänker på dig. Love you <3 kram

johanna sa...

Tack...Jag kommer göra det..är så labil just nu..ha det på bra..love you to..<3 kram