måndag 6 februari 2012

Måste ha..Ska ha...

Hellu!!! idag vaknade Maja i normal tid..skönt. Kallt och soligt...nja bättre än den gråa skiten som man bruka se när man drar upp rullgardinen..så man får vara nöjd! Möts av en ledsen dotter..Emelie vill inte gå till skolan .-( det är så jobbigt när det stökar i skolan...Det slutar med att vi får iväg henne....men dröjer inte länge innan smsen haglar in att hon är nervös inför rasten osv..hon hade en vikarie i klassrummet så jag ber Emelie att hon ska ringa Morgan..*kolla om hon vet* men hon säger bara NEJ....Morgan tar på sin kläderna på 2 röda och går bort till skolan och plockar ut läraren och pratar med henne..åh hon förstod hit och dit....ja det är så lätt att prata men agera är annat...ingen ska behöva gå ensam på en skolgård när det finns rastvakter tex men det funkar inte i verkligheten...att det ska vara så svårt att lära barnen att alla ska få vara med?!! blir så trött

Jag satt Maja med ett gäng leksaker och amningskudden runt henne sen tog jag en städsväng....hann inte helt klart för vi gick ut med Bella på en promenad....gick inom skolan och kollade läget...men ack så kallt det blev efter en liten stund...var gott att komma in igen...kollade reklamen och såg att dom har revbenspjäll på City så jag ska dit imorgon och bunkra upp ett gång så jag kan laga mycket revben...fasen vad gott..med rödkål och mandelpotatis ..gräddsås*dreglar*  

Blir så avis när man kolla på tv och ser på familjer/släkt som umgås och ställer upp för varandra....alltså finns där utan att man känner sig tvingad eller så...tänk att ha det så?!!! jag är oehört stolt och mer än nöjd med min *lilla familj* vi finns där för varandra och vi håller ihop...men önskar för övrigt att det hade sett annorlunda ut med resten...men det är som det är tydligen...

Nepp ska fixa mat nu...magen kurrar ;-) So Long--------->>

3 kommentarer:

Vår egen lilla värld sa...

Familj för mig är de som bryr sig om mig, sedan om det inte är blodsband spelar ingen roll. Massor med styrke kramar till er alla, finns här, och kom i håg att synden straffar sig självt.

Elena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Elena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.